Trends bij webshops
Als jij een webshop bezit en bent gefocust op een bepaald aantal producten als bijvoorbeeld hout. Al deze producten gaan een tijdje goed maar je komt ineens een aantal maanden zonder bestellingen te staan, is het dan handig om van producten te veranderen. Het antwoord is altijd ja en nee want je verliest of veranderd de identiteit van je bedrijf maar je zorgt er dan vaak wel voor dat je weer winst maakt. Dit gebeurt ook bij webshops waarbij je siergrassen online kopen kan. Deze worden vaak minder verkocht en is het dan de bedoeling dat je verandert of juist doorgaat op deze soort plant.
Het antwoord ligt altijd in het midden
Als we het hebben over het doorgaan met een bepaald product of het veranderen naar het verkopen van andere producten op je webshop ligt het antwoord altijd in het midden. Sommige bedrijven hebben echt gebouwd aan een bepaald imago, een mcdonald’s zou natuurlijk nooit ineens een bouwmarkt kunnen worden. Alleen vaak bij de wat kleinere bedrijven die een wat lagere engagement rate hebben waar klanten komen voor het bedrijf en niet per se voor het product kan het wel degelijk goed uitpakken omdat je dan ook weer nieuwe klanten aanspreekt en dezelfde nog zeker wel deels kunt behouden.